Dovanojimo menas

2020-08-13

Baltame Miške dažnai apsilanko žmonės ieškodami dovanų. Pas mus lengva atrasti dovanų ,kurios tinka tiek artimiausiems, tiek verslo kolegoms. Tačiau nesvarbu kam renkama dovana, vieną dalyką pastebiu nuolatos - išrinkti dovaną  visada yra rimtas iššūkis. Kuo mažiau pažįstamas dovanos gavėjas, tuo sunkiau išrinti kažką tikrai tinkamo. Dažnai su klientais pajuokaujame, kad tokiu atveju nuperkama tiesiog tai,  kas patinka pačiam dovanotojui, tačiau, deja, ne visada gaunančiajam.

Dovanų kuponas yra akivaizdus ir paparastas sprendimas. Deja, dovanų kuponai turi vieną rimtą trūkumą - prastoką įvaizdį. Dažnai dovanų kuponas sutapatinimas su asmeninio dėmesio stoka, neva tai jei tkrai žmogus rūpi, reikia įdėti pastangu ir išrinkti dovaną. Tokio mąstymo pasekoje, buvo etapas, kai dovanoti dovanų kuponus buvo šiek tiek nepriimtinas dovanos pasirinkimas. 

Bet situacija, iš dalies paskatinta el. komercijos, sparčiai keičiasi. 

Kuo susijusi el. komercija ir dovanų kuponai? Viena iš kritikų "dovanų kuponui", kad juose labai tiesmukai akcentuojama dovanos kaina. Dovanojant daiktą, kaina nors ir galima nuspėti, bet ji nėra akivaizdi. Tačiau el. komercijos laikais, kai visas kainas lengvai galime rasti internete, šis argumantas vis labiau netenka prasmės.

Kitas svarbus kultūrinis pokytis irgi prisideda kuriant dovanų kuponų renesansą. Vis platėja ratas žmonių vertinčių saikingą vartojimą ir tvarumą. Šiems žmonėms dovanoti dovanas vien tam, kad kažką padovanoti, yra iš principo nepriimtina. Dovana, kuri neatitiks gavėjo lūkesčių taps tik dar vienu rakandu ir ilgainiui - tarša. 

Dovanoti dovaną yra malonu. Bet jei abejojame, verčiau palikime pasirinkimą dovanos gavėjui iššsirinti tai ko pats trokšta. 

Išsirinkite teminį Baltas Miškas dovanų kuponą.