Valiuta:

Prekių katalogas

Gražūs grąžinimai

2021-09-13

Dauguma drabužių, kuriuos grąžiname pirkdami internetu iš didžiųjų prekių ženklų, yra tiesiog išmetami. Ir ne tik todėl, kad drabužių kokybė grąžinimo metu ženklai pablogėja (tokių skaičiuojama yra apie 20%), o tiesiog gamintojams neapsimoka grąžintų produktų vėl tikrinti, lyginti, valyti ir pateikti prekybai. Vien H&M sudegina daugiau nei 15 tonų drabužių per metus.

Kad dauguma drabužių yra mažaverčiai ir sukurti trumpam gyvenimui regis įsisavinome ir mes, vartotojai. Nuleidus lūkesčius gaminio kokybei tenka vartoti vis daugiau. Nuo 2000-ųjų pasaulio populiacija išaugo apie 27%, o drabužių vartojimas 400%.

Vartojame taip greitai, kad individualūs gaminiai retai kada sulaukia dėmesio.

Tačiau butikai, tokie kaip mes, ir prekių ženklai, kuriuos pas mus rasite, esame tarytum kitoje greičio juostoje.

Mūsų gaminiai, jei ne vienetiniai, tai bent mažatiražiai, ir pagaminti ne kažkur užjūriuose, nepažįstamų rankų, bet dažnai visai šalia, pažįstamos bendruomenės ar artimųjų darbu. Jie yra vertingi. Šie gaminiai nėra sukurti greitam vartojimui. Visi žingsniai, tiek jų įsigymas, tiek priežiūra, turi būti šiek tiek kitokie.

Tame tarpe ir grąžinimas ir keitimas.

Baltas Miškas grąžintų gaminių neišmeta. Visi geros būsenos produktai bus kruopščiai apdoroti ir grąžinti į prekybą. Siekiantys vartoti tvariau, turės peržvelgti savo įprastą prekių grąžinimo kultūrą. Dėmesinga akimirka skirta šiam veiksmui leis išsaugoti gaminį geros būsenos ir tinkamą tolesniam naudojimui. Paprasta!

Neseniai Suomių mokslininkų darytas tyrimas rodo, kad tiek drabžių nuomos, tiek daugelis ciklinės ekonomikos projektų, nėra ypač draugiški aplinkai. Jų išvada: veiksmingiausias žingsnis siekiant tvarumo mados srityje yra vartoti mažiau ir iš draugiškų aplinkai būdu pagamintų gaminių. Kitų veiksmingų alternatyvų kol kas nėra.

Paprasti veiksmai, tokie kaip dėmesingumas grąžinamoms prekėms, prisideda prie sisteminių pokyčių. Pokyčių šioje srityje būtinybę pripažįsta net ir vis daugiau didžiųjų. Asos, pavyzdžiui, skatina gąžinti prekes atidžiau ir turi 0% drabužių keliaujančių į savartyną politiką.

Internete užsisakome svajones, o dėvėti turime realybę. Neatradus harmonijos tarp svajonės ir realybės- grąžiname, keičiame ir toliau ieškome. Tai yra vienas iš gyvenimo malonumų, kurio neverta atsisakyti. Tačiau su trupučiu dėmesio, vartojimas taps molonesnis ne tik mums, bet ir supančiam pasauliui.