Patarimai, kuriantiems savo mados prekės ženklą

2020-04-24

 

100 prekų ženklų. 

Tiek Baltame miške rasite šiandien. Kiek  jų sutikome per visą, ( nuo 2013 ), veiklos istoriją, sunku ir suskaičiuoti, bet spėjame, kad dirbome su maždaug 500 Baltiškos mados ir dizaino prekės ženklais. Dar su maždaug tiek pat susidūrėme, bet dėl vienokių ar kitokių priežasčių kartu nedirbome. Kam tiek skaičių? Kad suteikti kontekstą, pastarųjų septyneriu metų patirčiai. Iš visų sutiktų kūrejų, kažką išmokome, ir bent šiek tiek pažinome jų pasaulius.

Kadangi dažnai sutinkame svajojančius apie savo mados ar dizaino prekės ženklo kūrimą, nutarėme pasidalinti keliais pastebėjimais. Pradėkime nuo sunkumų su kuriais susiduria dauguma naujų kūrėjų.

Sunkumai.

Emocinis perdegimas.

Vienas pagrindinių dalykų, kuriuos teko pastebėti, tai “emocinio perdegimo” aspektas. Žmonės su tokia didele jėga ir energija neria į naują veiklą, su tokio dydžio viltim ir užmojais, jog daugeliu atveju po keletos mėnesių jaučiasi lyg būtų šokę į baseiną, kuriame nebuvo vandens.

Nusivylimai

Daug nusivylimų kyla nes lūkesčiai buvo daug didesni nei realybė. Taip būna naujoko sėkmės istorijų, tačiau ir jie anksčiau ar vėliau išgyvena kritimo pojūtį. Tad pagrindiniai dalykai, tai subalansuoti savo energiją. Ši veikla ne sprintas, o maratonas. Svarbu ugdyti kantrybę. Taip, tavo pagaminti auskarai ar suknelė gali buti labai graži, tačiau gali užtrukti laiko, kol tu surasi savo klientą, kuris grožį supras taip, kaip tu.

Produktas

Kai susitvarkome su emocijomis ateina laikas susitvarkyti su produktu. Pati dažniausia problema naujų kūrėjų, tai nesugiabėjimas paruošti gaminio prekybai. Kas tinka mugėj, prekyboj draugėm, tas netiks norint sėkmingai prekiauti butikuose.

Norint prekiauti butikuose butina atkreipti dėmesį ir pasiruošti etiketes (vidinės, išorinės, pakabinamos) drabužiams, papuošalams estetiška ir stilistiką atitinkančias pakuotes. Produkto idėją atskleidžiančią fotosesiją.

Verslo valdymas

Visi be išimties mikro verslai susiduria su problema, jog vienas ar du žmonės turi suprasti ir suvaldyti visus verslo aspektus: gamybą, prekybą, marketingą.

Dažnai sutinkama situacija, kai pas mus užsuka dizaineris, kuriantis puikius gaminius ir visą dėmesį skiriantis tik jiems. Tačiau neturintis nei prekės ženklo, nei fotosesijų nei deramų pakuočių. Tokiu atveju, kad ir kaip norėtume, sėkminga prekyba yra neįmanomą. Nes prekyba butike tai ne tik tiesioginių pardavimų kanalas, bet ir reklamos būdas.  Gyvename laikotarpyje, kada daugelis pirkinių daroma ne iš poreikio, o iš emocijos. Mados versle tas dar aštriau pasireiškia.

 Baltas miškas krautuvė
____________________
Raugyklos g. 6,Vilnius