Tvarios mados nėra

2021-08-24

100% tvarių prekių ženklų nėra.


Tačiau yra tokių, kurie imasi žingsnių vienokiais ar kitokiais būdais prisidėti prie aplinkos ir visuomenės puoselėjimo.

Iš mados prekių ženklų tikimės daugiau nei iš kitų produktų gamintojų. Ir ne be pagrindo. Mados industrija yra viena labiausiai neigiamai aplinką veikiančių pramonės šakų.

Mados industrija yra tokia didelė ir daranti tokį didelį poveikį, kad pokyčiai atrodo neįmanomi. Sistemingai su tvarumo klausimais dirbantys prekių ženklai pripažįsta, kad 100% tvarumas šiandien dar nėra įmanomas. Tačiau progresas pasirinktose siaurose srityse yra ne tik įmanomas, bet ir būtinas.

Mažos iniciatyvos siekiant tvarumo dažnai yra pranašesnės už dideles. Platūs, viską aprėpiantys užmojai dažnai nepasiekia norimų rezultatų, o pastangas siauroje srityje, atvirkščiai, yra lengviau kontroliuoti ir matyti realius pokyčius.


Matome vis daugiau Lietuviškų prekių ženklų žvelgiančių už savo verslo ribų ir prisidedančių prie vienokių ar kitokių iniciatyvų, tausojančių aplinką ir visuomenės gerovę.

Pradedame prekių ženklų ir jų iniciatyvų suvestinę. Net jei tikro 100% tvarumo nepasiekė nei vienas, kviečiame švęsti pastangas ir žingsnius teigiame linkme.


NO MORE - turi gaminių nuo kurių pardavimo tam tikras procentas aukojamas "Vilniaus moterų namai" organizacijai. Taip pat skiria dėmesio tvarumui. Neautsourcina, nauodoja tik medžiagas kurių kilmę gali atsekti.

LaRi - yra Fur Free Retailer partneris. Skatina naudoti dirbtinę odą ir saugoti gyvūnus.

Grand Duchess - naudoja ECO TEX standarto audinius, perdirbtas sagas ir etiketes.

Ducktail - lietpalčiai pagaminti tik iš tvarių audinių, o 2% nuo pardavimų keliauja paremti laukinių ančių išsaugojimo projektus.

Growslow - gaminai iš 100% kanapių audinių.

Yubo - kompensuoja produkcijos gamyboje išskiriamą CO2 per UN Carbon Offset Programme. Už 1 įsigytą produktą kompensuojama 1 tona CO2


Tai tik pradžia!

Šis sąrašas neabejotinai pildysis naujais prekių ženklais ir platesnėmis iniciatyvomis.