Dvimatė laisvė: oversized t-shirt marškinėliai
-
2025-04-28
Sveiki,Oversized T-shirt formos marškinėlių tikrąsias šaknis rasime ne 90-ųjų hip-hopo kultūroje, o daug ankstesnių laikų Azijoje.
Yra sakoma, kad tradiciniai vakarietiški darbužiai yra trijų dimensijų, o rytietiški dviejų.
Nors taisyklė nėra universali - ji prasminga. Japoniško Kimono forma yra vaizdinga šios idėjos iliustracija. Paguldžius ant grindų, šis T-formos drabužis gulės visiškai plokščias.
Tačiau nestruktūrizuotų, laisvai krintančių drabužių pavyzdžių galime rasti ir daugelyje kitų šalių: Indijos pusiasalyje (sariai ir dhoti) ar vidurio rytuose (įvairių tipų kaftanai).
Nuo Renesanso laikų drabužiai Europoje buvo siuvami formuojant taip, kad kuo geriau atitiktų kūno linijas. Japonijoje skirtingai, tarp dėvinčiojo ir drabužio turėjo egzistuoti erdvė - "ma". Ma yra labai plati, iš dalies Budizmo įtakota, koncepcija, reiškianti "negatyvią erdvę", pauzę ar vertingą tuštumą. Tokių prasmingos tuštumos pavyzdžių apstu: pauzės tarp muzikos natų, tuštuma tarp sienų, sukurianti kambarį, bet koks indas ir daugybė kitų.
Remiantis šiuo požiūriu, erdvė tarp drabužio ir kūno yra ne beprasmė, o įgalinanti atskleisti gerąsias tiek dėvinčiojo kūno, tiek paties drabužio savybes.
Japoniškas požiūris pasaulio madoje pradėjo plisti dvidešimtojo amžiaus pradžioje (su Japonisme stiliaus tendencijomis), tačiau į populiariąją kultūrą įsiskverbė vėliau, prasidedant 80-aisais, tokių dizainerių, kaip Yohi Yamamoto, Rei Kawakubo ir kitų dėka.
1997-ųjų Rei Kawakubo kolekcija “Dress Meets Body,” kurioje drabužiai deformuoja kūno formas, buvo vienas aukštosios ovesize mados pikų.
Šiame laiške, nutolstame nuo aukštosios mados ir žvelgiame į vieną iš populiariausių ir prieinamiausių oversize drabužių formų - t-shirt marškinėlius. Rytų filosofijos ir estetikos idėjas galime atrasti ir juose.
Pradedam nuo storesnio audinio ir baigiam ploniausiu.Visi Lietuviški oversize ir boxy stiliaus marškinėliai
Alpakos vasarai
Labai švelnios, glostyti kviečiančios alpakos vilnos (75%), plono mezgimo t-shirt formos megztinis Danielle.Boxy tipo forma su trijų ketvirčių rankovėmis, tai kombinacija suteikianti elegantišką ir tuo pat metu atsipalaidavusį, vėjo plevenamą, siluetą.
Milano mezginiai
Marškinėliai Aistis yra numezgti Half Milano budu, suteikiančio tvirtumo ir malonaus, kokybę įkūnijančio ir formą išlaikančio, svarumo.Pagaminti iš 100% OEKO-TEX ir Fair Trade sertifikuotos medvilnės.
Ceremonialumas
Pakylėtas ceremonialumas, kūno formas slepiančių drabužių vaidmuo išlieka reikšmingas ir šiandien. Vienalyčiai apsiaustai yra tradicinis teisėjų, universitetų absolventų ar kunigų drabužis.
Klasikinė, devyniolikto amžiaus viduryje Karalienės Viktorijos dėka išpopuliarinta, vestuvinė suknelė, nors su prigludusia viršutine dalimi, irgi pasižymi dominuojančiu, kūno formas ignoruojančiu, sijonu.
Spalvingas oversize
Coocoomos oversize marškinėliai seka geriausiųjų standartu.Tvirto, vidutinio svorio 100% medvilnės audinio marškinėliai, su švelniai besileidžiančia pečių linija ir išilgintomis rankovėmis.
Nuotraukoje - tik viena iš visos eilės, pastelinių spalvų, iš kurių galite rinktis.
Iškalbingos detalės
Marškinėlių kokybė slypi detalėse.
Audinio svoris yra vienas kokybės matų. Tačiau renkantis markinėlius verta prisiminti: tyrimai rodo, kad visi marškinėliai po daugiau nei penkių skalbimų šiek tiek susitraukia ir todėl jų audinys sustorėja ir tampa sunkesnis.
Marškinėlių siūlės yra vienas lengviausiai pastebimų pagaminimo kokybės ženklų.
-
Vienas svarbiausių - siuvimo dygsnių skaičius (stitches per inch (SPI)). Tankesni dygsniai reikalauja daugiau darbo ir užtikrina geresnį išbaigtumą.
-
Dvigubos siūlės laikomos papildomu kokybės ženklu.
- Rankogalių apsiuvimo siūlės - žemesnės kokybės gaminiuose apsiuvimas atliekamas dar neįsiuvus rankovių ir todėl jų sujungimas gali būti prastesnis nei apsiuvant jau sukonstruotame gaminyje.
-
Vienas svarbiausių - siuvimo dygsnių skaičius (stitches per inch (SPI)). Tankesni dygsniai reikalauja daugiau darbo ir užtikrina geresnį išbaigtumą.
-
-
Daugiau įkvėpto pasirinkimo
Naujienlaiškiai kuriuose: idėjos, įžvalgos ir kuruoti Lietuvių dizainerių drabužių, aksesuarų ir dizaino objektų pasiūlymai