Valiuta:

Prekių katalogas

Havajai biure

Havajai biure

Kas sieja Havajietiškus Aloha maškinius ir neformalia penktadienio aprangą Lietuvos biuruose. 

Sveiki,


Ši istorija prasidėjo 1920-aisiais, kai Havajuose gyvenantis drabužių parduotuvės savininkas Koichiro Miyamoto nutarė pradėti gaminti marškinius, iš Japonijoje populiarių spalvingų audinių. Taip užgimė, tai kas vėlau tapo plačiai atpažįstamu Havajų simboliu, Aloha marškiniai (Nuoroda).

Nepaisant augančio šių marškinių populiarumo, jie buvo daugiausia dėvimi laisvalaikiu ir tropikų atmosferos ieškančių poilsiautojų. 1960-aisiais Havajų mados asociacija nutarė pradėti akciją skatinančią šiuos spalvingus drabužius dėvėti ir darbe. Operation Liberation pavadintos akcijos metu, Aloha marškiniai buvo išsiuntinėti Kongreso nariams, ir galiausiai, iš dalies šių pastangų dėka, 1966-aisiais užgimė Aloha Friday diena. Diena, kai darbuotojai vietoj formalių kostiumų galėjo ateiti į darbą apsirengę Aloha marškiniais.

Praėjo dar keli dešimtmečiai ir 1980-aisiais Casual Friday (“Neformalaus Penktadienio”) tradicija pasiekė JAV, kur HP buvo viena pirmųjų stambių įmonių, įsisavinusių šią inovaciją. JAV, Aloha marškinių vietą užėmė Levi’s džinsai ir Dockers drabužiai (Nuoroda), kurie ankstyvam etape įžvelgė šios tradicijos vertę ir sukūrė specialų ją propoguojantį “Laisvalaikio darbo aprangos katalogą”.

Prabėgo dar keletas dešimtmečių ir ši, tolimuose Havajuose užgimusi tradicija, apkeliavo pasaulį, įsitvirtino daugelyje šalių ir galiausiai pasiekė Lietuvą.

Metai bėgo, ir šiandien, nuolat liberalėjančių aprangos kodų aplinkoje, Casual Friday nebeatrodo toks radikalus ir reikšmingas. Kaip ir kiekvienas pokytis, ši tradicija turėjo savą laikotarpį. Tačiau, tai ką ji simbolizavo - asmeninę išraišką ir laisvę - išlieka, kaip niekad aktualu. Apsidairykime, bangos apjungiančios kultūrą ir madą vilnija ir toliau, ir galbūt iš kažkurios tolimos salos atkeliauja naujos, prasmingomis tapsiančios, tradicijos.

 

Balto Miško Lapė