Prekių katalogas

Tikros prabangos beieškant

  • Tikros prabangos beieškant

    Šių dienų prabangios mados lyderiai nebėra inovatoriai, ir jų gaminiai dažniau perkami dėl statuso, o ne dėl išskirtinės jų vertės. Tai įvertinę, prekių ženklai vis dažniau senus gaminius išleidžia kaip naujus.

      Sveiki,


    Būdamas karjeros aukštumose Napoleonas Bonapartas sakydavo - “su pakankamai medalių, aš galiu laimėti bet kokį karą”. Napoleonas puikiai suvokė apdovanojimų galią ir tam tikslui sukūrė daugybę naujų medalių ir ordinų, tarp kurių ir iki šiol ypač vertinimą, aukščiausią Prancūzijos apdovanojimą, Garbės Legiono Ordiną.

    Panašu, kad Prancūzai, bent jau mados srityje, iki šiol išlaiko napoleonišką gebėjimą išgauti naudą iš garbės ir statuso visuomenėje. Šią savaitę LVMH perkopė 500 milijardų USD vertę (Nuoroda) ir tapo pirmąja istorijoje Europos įmone peržengusia šią kartelę, bei dešimta didžiausia įmone pasaulyje. Vertingiausių ES įmonių dešimtuke rasime ir dar kelias prancūziškos prabangos prekės ženklus, Hermes ir Dior.

    Nepaliaujamas prabangios mados augimas sukelia dvejopas mintis. Iš vienos pusės, džiugina tai, kad amatininkų darbas ir Europos kultūrinis paveldas yra taip aukštai vertinamas. Skirtingai nei greita mada, daugelis prabangos prekių yra ne tik kuriama, bet ir gaminama būtent Europoje.

    Iš kitos pusės, nepaisant akivaizdžios finansinės sėkmės, šių dienų prabangios mados lyderiai nebėra inovatoriai, ir jų gaminiai dažniau perkami dėl statuso, o ne dėl išskirtinės jų vertės. Tai įvertinę, prekių ženklai vis dažniau senus gaminius išleidžia kaip naujus (Nuoroda). Kinijos rinkos ir ten paplitusios korupcijos įtaka prabangos rinkai taipogi glumina. 2009-aisiais ekspertų vertinimu "dovanos" valdininkams siekė 50% visų Kinijoje parduotų prabangos prekių apyvartos (Nuoroda). Todėl nestebina, kad prabangos industrija sudreba, kai Kinija nutaria aktyviau kovoti su korupcija. (Nuoroda)

    Tačiau iki tol, kol prabangos prekių ženklai tapo vien statuso simboliais, daugelis jų buvo tikrais inovatoriais, ženkliai prisidėjusiais prie mados ir dizaino raidos.

    Viena iš pamatinių LVMH dalių yra Louis Vuitton prekės ženklas. Šios įmonės įkūrėjas, stalius Louis Vuitton, 19-ojo amžiaus viduryje išaugino savo verslą nuolatinių inovacijų pagalba. Pavyzdžiui, jis buvo vienas pirmųjų pristatęs kelionines skrynias su plokščiu dangčiu, skirtingai nei įprastu gaubtu. Tokias skrynias buvo daug lengviau trasportuoti, dedant vieną ant kitos. Skrynių įvilkimas į specialų, Louis Vuitton atributiką pažymėtą audinį, vietoj įprastos odos, buvo kita jo inovacija, leidusi išsiskirti iš konkurentų.

    Turbūt ir šiandieninių inovatorių, sukursiančių mados ateitį, irgi reikia ieškoti ne pasaulinių lyderių sąrašuose, o mažose, iš pažiūros neišskirtinėse, dirbtuvėse,

     

    Balto Miško Lapė