Valiuta:

Prekių katalogas

Tvarumas nepriklauso nuo dydžio

Tvarumas nepriklauso nuo dydžio

Siekiant vartoti informuotai ir tvariai, verta reikalauti skaidrumo ne tik iš didžiųjų prekių ženklų, bet ir iš naujų, alternatyvą greitai madai siūlančių, gamintojų. 

Sveiki,

Prieš kelias savaites šiame naujienlaiškyje svarstėme (Nuoroda), kodėl Lietuvoje neturime plačiai žinomų mados prekių ženklų, pavyzdžiui tokių, kaip Lenkiškas LPP. Sulaukėme įvairių komentarų, kurių pamatinės temos lietė greitos mados prastą kokybę ir daromą žalą, bei būtinybę, dėmesį skirti tvariai madai.

Tačiau, paliekant greitos mados kokybės ir kitus aspektus, ir dėmesį skiriant vien jos tvarumui, situacija nėra vienareikšmiška.

Tiesa, visa mados industrija tvarumo srityje turi labai daug ką nuveikti. Reitangiavo organizacijos Remake, 2021 metais atliktas tyrimas vertinant skirtingų, žymių prekių ženklų tvarumą patvirtina, kad tvarumas yra daugiau siekis, o ne realybė. Tirtų įmonių tvarumas vidutiškai gavo 17 balų iš 150 galimų. Nuoroda

Tačiau didieji prekių ženklai, dėka visuotinio spaudimo, yra daug skaidresni ir deda daugiau pastangų, siekiant realių pokyčių tvarumo srityje, nei dauguma mažų, net ir tvarumą deklaruojančių, prekių ženklų. Pavyzdžiui, OTB, valdanti Diesel ir kitus prekių ženklus, prieš kelias dienas paskelbė savo pirmąją tvarumo ataskaitą (Nuoroda), daugelis kitų, tarp kurių ir H&M (Nuoroda), ir LPP (Nuoroda) tvarumo ataskaitas skelbia kasmet. Tebūnie ir su žiubsniu druskos, pasigilinus į mados gigantų ataskaitas, pastangos link tvaresnės veiklos, akivaizdžios.

Greita mada dažnai pelnytai atsiduria neigiamo dėmesio centre. Šio segmento lyderių dydis lemia, kad jų veikla ir jos pokyčiai turi kritinį poveikį. Tačiau siekiant informuotai vartoti tvariau, verta reikalauti skaidrumo ne tik iš didžiųjų, bet ir iš naujų, alternatyvą greitai madai siūlančių, prekių ženklų. Taip ne tik užsitikrinsite daugiau skaidrumo apie gamybos procesus, bet ir paskatinsite prekių ženklus objektyviau įsivertinti savas tvarumo deklaracijas.